Alt du skal vide om reklamebeskyttelse

Når du skal styre en virksomhed mod succes, vil du lynhurtigt erfare, at der er et hav af elementer, som spiller en meget central rolle for, at virksomheden kan få så stor succes som overhovedet muligt. Her gælder alt fra, at din virksomhed formår at skabe et fornuftigt regnskab til at du holder virksomheden beskyttet for reklamer.

Er du ejer af en virksomheder, eller er du på anden vis ansvarlig for driften af en virksomhed, så er det yderst relevant, at du formår at reklamebeskytte din virksomhed.

Er det tilfældet, at du står i en situation, hvor du kunne have gavn af at blive klogere på reklamebeskyttelse, så er du kommet til det helt rette sted. Ved at læse med i denne guide, vil du nemlig lære meget mere om, hvordan du på bedste vis reklamebeskytter din virksomhed.

Hvad er reklamebeskyttelse?

Når der tales om reklamebeskyttelse, så kan ordet i sig selv formentligt virke en anelse avanceret og uoverskueligt. Men frygt ej, dette er langt fra tilfældet. Reklamebeskyttelse går i alt sin enkelthed ud på, at du beskytter din virksomheds CVR-oplysninger. Dette vil i praksis sige, at du sørger for, at din virksomheds registrerede CVR-oplysninger ikke må anvendes af andre til uopfordrede henvendelser. Altså må virksomheder ikke sende mails til dig uden dit samtykke, og telefonsælgere må ligeledes ikke længere ringe dig op.

Hvis du reklamebeskytte din virksomhed, kan du altså opnå, at du mindsker mængden af uopfordrede og irrelavente henvendelser, som ikke gavner din virksomhed. Dog skal du være opmærksom på, at du kun kan reklamebeskytte din virksomhed mod oplysninger, som kan hentes i CVR-registret. Dog kan det være, at du stadigvæk modtager reklamehenvendelser, selvom du har reklamebeskyttet din virksomhed.

En af forklaringerne hertil kan være, at det kræver en overgangsperiode fra, du har reklamebeskyttet din virksomhed til, at det rent faktisk træder i kraft.

Ydermere skal du være opmærksom på, at det kun er oplysninger og informationer, som er videregivet, efter du har beskyttet din virksomhed, som er beskyttet.

Beskyt din virksomhed

Nu skulle du altså gerne være klar over, hvad det vil sige, at du reklamebeskytter din virksomhed. Det kan dog meget vel være, at du nu sidder undrer dig over, hvordan så rent praktisk foregår, når du skal reklamebeskytte din virksomhed. I denne forbindelse er det værd at nævne, at det er mest optimalt, hvis du reklamebeskytter din virksomhed lige så snart, den oprettes. Men bare rolig, det er ingen katastrofe, hvis ikke du fik gjort dette, da du oprettede virksomheden. Du kan lynhurtigt klikke ind på virk.dk, hvor du under “ændre virksomhed” kan reklamebeskytte din virksomhed.

Du bør altså nu være blevet klogere på, hvor vigtigt det er, at din virksomhed er reklamebeskyttet. Det er ganske vist ikke et krav, men det viser sig i langt de fleste tilfælde, at det er en mere end god ide, hvis du vælger at reklamebeskytte din virksomhed. Skulle du ligge inde med yderligere spørgsmål, kan det varmt anbefales, at du sætter dig yderligere ind i det online.

Kilder
Ansvarsfraskrivelse

Teksten ovenfor er skrevet uden juridiske kompetencer og du bør derfor kun bruge informationerne som et udgangspunkt. For at få en mere konkret forståelse henviser vi til vores kilder.